Monday, November 7, 2011

KITA TENGOK SIAPA YANG KENAAA :p

salam . heyyy guysss , you look good ! *sambil buat tangan* kayy , rase nye geng aku je tahu pasal ni :p haha okey , hari ni aku di tag oleh KAK MIZA ! kau hadoooo ? haha . so today aku nak buat la ape yang kak miza ni tag . okey , lets start the game :D

1. kena post peraturan ini .

2. setiap orang yang di tag perlu post 11 perkara tentang mereka dalam jurnal .

3. jawab soalan yang rakan anda buatkan untuk anda . dan cipta sebelas soalan baru untuk orang yang akan kamu tag selepas ini . 

4. pilih sebelas orang untuk di tag dan link kan mereka kepada post ini .

5. pergi webpage mereka dan isytihar bahawa mereka telah di tag oleh saya dengan SEBELAS SOALAN YANG SANGAT SUSAH .

6. kamu tak boleh tag balik orang yang tag kamu .

7. tag sebelas orang SAHAJA .

okey itu peraturannya :)


*ini pula 11 perkara tentang saya , FATIMAH RAFIEIE :)*

1. suka pendam rasa jelous dalam hati . rase nye lah kan perasaan jelous tu dah boleh jadi pekasam doe . tapiii kalau dengan boiprengg aku tak pendam rasa jelous tu ! heheee

2. suka buat muka . bagi aku , buat muka is better than kita marah2 or bebel2 macam mak nenek :)

3. lebih suka bergayut dalam fon berbanding text . hiwhiwhiw :p

4. suka pergi karoke jamban ngan member or abang ipar . lagu wajib dengan member , 'its a heartache' . lol ni amie yang ajar ! haha

5. suka memujuk n suka merajuk jugaaaa :D

6. suka mandi lambat ! kalau bangun lambat sah2 la mandi lambat tapi kalau bangun awal pun tetap mandi lambat . hikhokhikhok

7. sangat sangat sangat suka number 7 . antara sebabnya ialah BACA NI . korang bace bhagian atas je la :D

8. kadang2 atau selalu dapat tahu perasaan seseorang tu *insan terpilih je la walaupun aku tak kenal dia . heksss , perasan =,=

9. sayang sangat2 kat orang yang ade kene ngena ngan aku walaupun berangkat2 je , walaupun kawan je , walaupun aku tak pernah cakap sayang . *pengakuan

10. sesape yang kawan ngan aku mesti aku tanya tarikh birthday orang tu . tanye je kayy , takde niat pun nak bagi hadiah . harharhar :p

11. ini penting . aku tak berapa kurus . aku spesies gebu ! gebu ? *sopan sikit perkataan tu :p

kayyy siap jurnal pasal aku ! penat aku perah otak . lol


*okey ini soalan dari KAK MIZA :)*

1. bagi perempuan , suka pakai make-up tak ? bagi lelaki , suka perempuan pakai make-up tak ?
=> suka pakai part mata je dengan harapan mata tu nampak besar sikit , almaklumlah sepett . muahaha :p

2. kau lebih prefer ape sebagai social network kau , facebook? tumblur? twitter? skype? blogger? etc.
=> blogger n twitter maybe . hurmmm kat sane lebih tenteram . huhu 

3. namakan manusia paling kau sayang dan paling kau benci dalam dunia ni . list 3 of them , each . 
=> sayang - secret , secret , secret . benci - secret , secret , secret . wushhh ini rahsiaa woaa !

4. mane lagi best ? chowder ke , the amazing world of gumball ? HAH, kalau taktau nampak sangat tak tengok cartoonetwork . *yang mane takde astro , sila jawab cartoon kegemaran korg .
=> serius taktau ape2 pasal benda ni . ade astro tapi tak tengok cartoon . dari kecik tak minat . kawan aku pun cakap aku pelik =,= haha

5. pernah terasa macam nak bunuh orang tak ?
=> tak pernah .

6. cita-cita kau nak jadi apa ? for real ah . 
=> niat dari kecik engineer tapi sekarang ni banyak ceburkan diri dalam bidang business like coklat sume tu . so cita2 nya insyaallah antara 2 tu .

7. suka berblogging tak ?
=> suka sangat ! tapi kalau ada ilham la :D

8. suka makan nasi dengan tangan or sudu/garfu ?
=> tangan . karang guna sudu garfu tak pasal2 terpelanting lauk dalam pinggan tu :p

9. explain to me , why lately people are getting more and more annoying that ever ! *explain seolah-olah kau jawab soalan science.
=> ini susah ! haha maybe diorang ni dah tak fikir perasaan orang lain dan hanya mementingkan diri sendiri . dunia akhir zaman kan :)

10. which is better couple dulu then kawen or no relationship what so ever then baru kawen ?
=> no relationship maybe . sebab ianya lebih deiberkati :)

11. suka tak benda alah tag tag ? huraikan lagi jawapan anda tu . HEKS!
=> kadang2 suka jugak , kalau tengah rajin . kalau tengah malas , memang tak layan ah . hihi :p

selesai sudah menjawab . soalannya begitu menguji mindaku ! haha


*ini soalan kepada yang saya tag pula :)*

1. korang suka lelaki or perempuan macam mana ? berikan sebab untuk jawapan tu :D

2. apa anggapan korang terhadap aku ? berikan sebab :p

3. antara tempat yang korang suka lepak ?

4. idola korang ? beri sebab :p

5. korang penah couple berapa kali ? hahahhaa

6. komen sikit tentang blog aku . hahaa

7. sayang aku tak ? beri sebab ! 

8. pernah jumpa aku tak ? kalau pernah kat mana ? :p

9. sekarang ni kau ada sakit hati ngan aku tak ? kalau ade , cerita . jujur ! 

10. lagu favourite korang ? 

11. berikan kata2 untuk aku andai kata ini kata2 terakhir untuk aku :)

11 orang yang saya tag ialah :

http://budakpemalupunyablogger.blogspot.com/


THE END , assalammualaikum :)




FATIMAH RAFIEIE

No comments:

Post a Comment