Monday, June 6, 2011

HARI YANG PENUH DENGAN KEBURUKAN

salam . okey hari ni nak cter pasal marahhhh jeee . ye memang korang akan rase aku tak perlu lah nak crita macam ni bagai . tapi ape aku boleh buat ? aku bengang kot . aku tak tahu nak cter kat sape . so tpakse aku cter kat blog . just untk luah kan . untuk hilang kan marah ni . kalau korang2 yang ade fb aku ni , mesti korang pelik kan asal aku asik nak marah orang je hari ni . korang tahu takk ? hari ni kan ade la minah tu bername A (bukan name sebenar) add aku , knape dy nak add aku kan ? kalau stakat nak stalk aku . A tu adalah kawan baek B (bukan name sebenar) . aku dah bengang , aku tulis status fb , aku cakap "another stalker" . pastu ttibe A tu tulis status dy , dy tulis "jangan nak perasan lah wey , tak ingin pun" pastu aku pun cakap la , "trase ke ? kalau macam tu , buat ape add kan ?" pastu dy tak tulis pape dah . lame2 cam tu A tu ttibe tulis status "asal kau nak serang kawan aku(B)?" .


what??????????????? serang ???? beb , sumpah aku kate , aku tak pernah serang kawan dy tu . aku cume cakap . adik , jangan la prangai macam ni , kalau adik yang kene macam mane ? awak tu kecik lagi . lbey kurang cam tu lah kan . tapi mmg aku tak serang langsung . apsal A tu nak cakap aku serang pulak kan ? korang tak rase ke yang aku ni ckit punye baek cakap elok2 kat si B tu . kalau orang lain ? rase nye dah maki2 si B tu kan ? pastu yang si A ni pun satu , dy sokong kan perangai buruk si B tu ? kawan yang baek adalah kawan yang sokong dengan kebaikan yang kte lakukan dan menegur kburukan yang kte lakukan , bukan nye menyokong keburukan yang kte lakukan . ade paham ? n sekarang ni aku rase si A ni pulak over . padahal aku cume ade masalah dengan si B . kenape si A nak masuk campur kan ? lagi pun msj yang konon nye aku pegi serang si B tu dah lame kot aku anta n si B tu pun tak balas msj aku tu . kenape si A ni baru nak timbul kan pasal msj ni sekarang ? dah takde bende laen yang dy boleh jadikan isu untuk carik masalah dengan aku lah tu . tapi aku tabik lah dengan si A ni sebab dy sokong sgt kwn dy ni . nampak sangat dy syg kwn dy si B tu . itu lah satu perangai bagus dy yang aku suke .


kengkawan yang bace blog ni mesti ttanye2 kan ape sebab ktorang gado ? aku malas nak cter , ianya mungkin akan mengaibkan sesetengah pihak . kalau ikut kan hati aku , aku nak je copy ape yang budak bdua ni tulis kat fb , IM , n copy gambar dan name dyorang , then paste kat sini . biar sume orang tahu ! tapi fikir balik , tak baik buat macam tu . so aku pun tak buat lah . cukup lah sekadar ingin meluahkan kemarahan di sini . 



KEPADA ADIK BERDUA : sebenar nye , akak takde la nak marah korang sangat . tadi akak over sebab tgh marah . hormon tak betul . lagipun , korang tu kecik lagi kot . baru form 1 (kalau tak salah) , jage la perangai tu . akak ni dah form4 . lagi tua dari korang . at least hormat lah sikit kan ? hormat tu bukan lah akak nak suh korang tunduukkk je dengan akak . itu tak laaa . tapi beradab lah sikit . suatu ari nanti korang tgk la , ape yang jadi kat akak , akan kene kat korang jugak . percaye lahh . WHAT GOES AROUND COMES AROUND .


p/s : maaf kepada sesiapa yang tak suke perangai saye dalam fb tadi mahu pun perangai saye sekarang ini . ini hanye lah luahan hati . SEMOGE ESOK LEBIH BAIK DARI HARI INI . assalammualaikum .



FATIMAH RAFIEIE

No comments:

Post a Comment