Thursday, June 23, 2011

AKU MEMANG SUKE TURUN NAIK TANGGE !

salam . oke hari ni aku nak cter pasal sekolah . korang tahu , hari ni penat gilerrrr kot . aku jadi sewel kejap hari ni . biar aku citer ape jadi dari pagi kat sekolah aku eh .

first , beratur pagi sebelum masuk kelas , pastu cikgu bebel2 cakap tu cakap ni . tengah cakap2 tu boleh pulak mike rosak , oke itu takpe . masalah teknikal . then , masuk kelas . nak masuk kelas tu kene NAIK tangge lah sebab kelas kat atas . sampai kelas , belaja cam biase sume ,  pastu pegi TURUN rehat . 

dah abis rehat , NAIK kelas semula . lepas rehat ade subjek math , kitorang blaja cam biase . lepas cikgu math dah kuar , budak 5sc3 nak masuk kelas kitorang . makne nye kitorang kene pindah masuk kelas diorang . tapi entah asal , diorang cakap kitorang kene masuk kelas 4sc1 , kitorang pun TURUN pergi kelas tu . time tu memang kelas 4sc1 kosong . then , dah letak beg , aku , melyn n diyana pegi NAIK bilik guru nak anta buku . pastu bile kitorang TURUN balik , budak 4sc1 ade dalam kelas , pastu diorang suh kitorang naik atas , masuk kelas 5sc3 . pulak ? hmm kitorang pun dari tingkat bawah sekali NAIK atassss sekali . bile nak masuk kelas 5sc3 , ttibe ade orang tengah blaja dalam kelas tu . aku pun mcam *ek eley apahal ni ? abis kitorang nak belaja kat mane ? padang ke ? kihkihkih . lepas penat kitorang buat muke toya kat tingkat atas tu , ade budak cakap kitorang kene masuk library . kitorang pun lega lah konon kannn . dengan senyuman yang manis , kitorang pun TURUN pegi library .

bukakk je pintu library , hambik kauuu ! penuhhh , padat , macam tin sardin ! dah lah bising nak mam*** . nak tahu kenape ? sebab kitorang gabung dengan budak f3 , kelas ape aku taktau lah . tu yang penuh . tapi buat dekkk je la kan , cikgu suh buat latihan dalam kertas yang cikgu bagi . muke aku ni nak buat latihan tengah bising ? memang tak lah kan ! haha . aku pun belek2 je kertas tu . ttibe dengar bunyikkk KRINGGGGG . yess ! waktu dah habes , so boleh masuk kelas lah kan . ok , muke aku pun bersinar2 nak balik kelas . 

sekali kau , kitorang kene naik balik kelas 5sc3 . kitorang pun NAIK lah , ttibe ade orang jugak dalam kelas tu ! oke , sekarang mase fizik . kat mane pulak nak blaja kan ? haihhh . then , ade kawan kitorang cakap budak yang ade kat kelas 5sc3 tu kelas 5ak3 tak silap . diorang cakap kelas diorang kipas rosak . *taktahu betul ke tak . dengar orang cter je :p tapi aku rase kalau kipas kelas diorang rosak , kenape diorang mesti masuk kelas lain . abis kitorang ni nak belaja kat mane pulak kan ?  haiyakkk . bile pandang bawah , nampak cikgu hasmizi . dia pun ulang alik masuk kelas kitorang lah pastu turun bawah lah sebab takde kelas . last2 , dah pukul 1 camtu baru kitorang dapat kelas kosong . kitorang dok kat kelas 4sc1 sebab diorang dok kat makmal ICT ke ape tah . 

kitorang pun TURUN balik , dah sampai kelas tu baru boleh duduk . pastu belaja2 fizik sume , dah bunyik loceng , balikkk . tapi aku melyn n diyana tak balik sebab nak siapkan folio sivik . 

so kitorang stay kat kantin . tengah2 buat folio , marker pulak abis ink , pagi NAIK bilik guru pinjam marker . dah pinjam marker kat cikgu , kitorang pun TURUN balik pegi kantin . dah buat2 sume , kitorang pun balik rumah . huhhh penat aku turun naik hari ni . nak tercabut kaki aku . mungkin hari ni hari turun naik tangge 4sc3 ! haha . 


korang nampak perkataan TURUN NAIK yang aku bold n capslock kan tu ? cube kire bape banyak TURUN NAIK aku hari ni ? hahahah . kasi jawapan kat aku . kalau betul , aku kasi hadiah . *oke itu tipu :p so itu je story hari ni and title post ni actually perli je ! hohooho . assalammualaikum :)




FATIMAH RAFIEIE

No comments:

Post a Comment