Thursday, December 8, 2011

kasih tak kesampaian :') (part 1)


salam. hai korang, korang korang. err dah lame aku tak post blog. sumpah rindu kat baby mucuuukkk blog kita ni. lol ! geliii denn -.- kayy kayy seriusss ni, err hari ni nak post pasal "kasih tak kesampaian" ohmaiii jiwang nya aku. hiwhiwhiw. eh korang jangan pikir kasih tak kesampaian tu kesah cinta aku pulak, ini novel kayyy. takde makne nak cerita kesah cinta aku kat sini. maluuu lewwww. hikhokhikhok

alkisah nye gini, cuti2 sekola ni kan bosan, so semalam kak aku beli la novel. dia beli 2, so aku bace la 1. wehuwww novel yg kak aku beli ni dah boleh jiwang lg dah sbnr nye -.- tp best gak jiwang2 ni :p even aku rasa kesah dia lebih kurang cam drama2 melayu kat tv, cerita tu tetap best. nak nangis tau. dah lah mase bace tu tengah mlm, dlm kul 10, 11 mlm kot. excited nak tahu ending dia punya pasal la aku bace sampai habis semalam, sampai pukul 5 pg you know ! nasib novel ni 437 page je, kalau 1000? mampuihhh -.-

sambil2 baca novel tu, aku dengar radio. kay radio buat lawak pulak pasang lagu jiwang karat + sedih mase aku tengah baca novel tu. dah la novel sedih, lagu pun sedih. nak nangis dah ni, cover cover. tak jantan ah nangis2 ni, jatuh saham aku ! lol.


sekarang aku nak kongsi antara ayat2 menarik dalam novel ni. hihii :D

-otak suruh melupakannya, tapi cinta tidak membenarkannya, malah jiwa juga menghalangnya- eh ini dah mcm lagu najwalatif pulak, *otak kata jangan hati pula kata ya* ssape yg masih teringat ex dia tu mesti ckp cm ni " THIS ! "  " HAA BETUL LA NI " haaahaahahh


-jika benih kasih sayang yang ditanam, maka kasih sayang la yang diterima. jika benih kebencian yang ditanam, maka kebencian lah yang diterima- bagi aku, ni same mcm what goes around, comes around. ape yang kita buat, itulah yang kita dapat 

-perempuan tidak perlukan lelaki seperti lalang yang sentiasa melentok kekiri dan kekanan mengikut tiupan angin- haa ini dia ! wahai kaum2 hawa diluar sana, korang jangan lah pilih laki yang tak serupa bikin, laki yang tak setia. kejap syg org ni, kejap syg org tu. suka2 hati boleh ubah rasa syg mnjadi benci bila dpt tahu sesuatu tanpa menyiasat kebenarannya. lol takde pendirian !

aku kongsi 3 je la eh, kalau korang nak lebih, pi beli novel tu sendiri ye. novel ni ditulis oleh NIESYA HANIE :) btw, korang perasan tak tajuk post aku ni ade *part 1* hee actually aku nak post lg pasal cerita ni. tp nanti2 la eh. post ni pun dah panjang bebenor. kay sampai sini dulu, assalammualaikum ;)

FATIMAH RAFIEIE



No comments:

Post a Comment