Sunday, December 11, 2011

kasih tak kesampaian :') (part 2)



salam. heloooo haiii heyyy huiii !! khrkhrkhr kay hari ni aku nak langsai kan hutang. hutanggg? hutanggg ape? hee hari tu kan aku ckp nak sambung psl cerita kasih tak kesampaian tu kan? haa ni la post kasih tak kesampaian *part 2*

okey now aku nak cerita sikit pasal novel ni. kalau korang taknak bace, buat2 nak bace je kay :D



novel ni mengisahkan kehidupan mak timah dan suami dia elias. diorang ni org susah, then elias mintak izin nak cari rezeki kat kl untuk cari rezeki "katanya" kata kau ! lol laki ni kawen lain kot kat kl, kawin ngan org kaya. kuangg jakkk ! dah la dia tinggalkan bini ngan anak2 dia. anak dia ade 5 org tahu ! boleh si elias ni tinggal cmtu? erghh stress aku !

skrg nak citer psl anak mak timah pulak, normah. normah ni bcinta dgn udin tp mk udin tak suka sbb normah ni miskin. last2 mak udin buat fitnah. disebabkan fitnah tu, udin benci normah n udin buat kptusan nak kawin dengan azie semata2 nak sakitkan hati normah. hishhh ni aku geram ! stupid betul si udin ni, kau dah boleh siasat dulu dahh weiii. ini tidak, pakai dgr sebelah pihak je !

disebabkan udin kawin dgn org lain, normah buat kputusan nak berhijrah ke kl dengan mak timah dan adik beradik dia yang lain. haa ni sedihhhh wooo. diorang terpisah, no more udin dalam kehidupan dia. dia terpaksa lepaskannn. dah la si normah ni syok kat udin sejak darjah 4. wushhh kalau aku jd normah ni, haihhh memang aku bunuh si azie (bakal bini udin) tu pastu paksa udin kawin ngan aku. lol gila desperate aku. hihiihihihih 

hmm ending dia aku bengang sikit. aku ingat si normah ni jumpa balik ngan udin pastu kawin sebab azie, bini si udin tu dah mati kene hempap pokok ke ape. rupanya normah kawin ngan org lain lps 15 tahun wlaupun dia masih syg udin. n kau tahu udin jd ape? dia ade kat hospital sakit mental, tertekan kene tinggal ngan normah, bini dia bawak lari anak sulung diorang n anak kedua dia meninggal. erghhh ape la. patut nye normah tu pegi jenguk udin kat hospital yg teramat bahagia tu, mane la tau kot2 lepas nampak normah, udin terus jd normal. dah tak gila. tak gituuu? tp ape boleh buat, jodoh ditangan tuhan ;)

eh sesuka hati aku je nak ubah cerita ni. maaf ye penulis novel (niesya hanie), saya tetiba teringin pulak nak jadi pengulas novel tak berbayar. hihihihiihih. kay itu je kot aku nak cerita. if korang nak tahu cerita tu dari awal sampai habis, korang beli la novel tu sendiri kay. 




thankyou for reading. assalammualaikum :)




FATIMAH RAFIEIE

No comments:

Post a Comment